maandag 4 november 2013

Herfstachtig begin van november

Rainy days on mondays, always makes me down’, is de titel van een liedje.
En zo voel ik me ook: regen op de maandagochtend maakt me een beetje depressief. Het is de eerste maandag van de maand november en de herfst slaat genadeloos toe. Het regent pijpenstelen en mijn grasveldje is veranderd in een waterpoel.
Gistermiddag kleurde de zon tenminste nog een regenboog tegen de naderende wolkenbuien.
Herfstweer maakt me altijd wat treuriger. De vooruitzichten op donkere dagen, koud weer en deprimerende regen, maakt me chagrijnig. Maar als ik zie hoe een heggenmusje tussen de struiken naar voedsel scharrelt en hoe een merel enkele lijsterbessen verorbert, dan valt het toch wel een beetje mee. En volgens Edje de Weerman komt er vanmiddag nog een straaltje zon. Wellicht valt er dan nog iets leuks te ontdekken in de buurt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten