zondag 15 september 2019

Natuur om de hoek

Ik voel me erg bevoorrecht, dat ik in een deel van de stad Rotterdam woon, waar alle natuur in handbereik is.
Onlangs werd nog gesteld dat het gebied waarin ik woon een zeer slechte luchtkwaliteit heeft door de enorme luchtvervuiling. Soms merk ik dat wel, als ik achter een brommer aan fiets, maar vaak kies ik een route door het groen.
Amper een half uurtje rijden ben ik in het deltagebied van de Rijn en Maas. Met wulpen, lepelaars, tureluurs en andere waadvogels in en bij het water. ’s Winters volop ganzen op de velden en in de Grevelingen tientallen flamingo’s.
Ook op loopafstand van mijn huis zijn ijsvogels te spotten. En ganzen die de fietspaden blokkeren. Met een beetje pech poept een ooievaar op je hoofd, want ze zitten het liefst op een hoge lantaarnpaal.
 
Ik heb slechts een klein stadstuintje, maar het is een feest als een troep mussen zitten te ruziën en tjilpen in mijn boom. Ja, dan voel ik me echt bevoorrecht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten