dinsdag 12 december 2017

5 manieren om in Kerststemming te komen

Sinterklaas is voorbij; eindelijk geen Zwarte Pietendiscussie? Of krijgen we nu bezwaren van de dierenbescherming over vliegende elanden?
Hoe komen we dit jaar in een kerststemming?
 
1. Kerstboom optuigen
Het lijkt alsof het elk jaar de Kerst steeds vroeger begint. Nog nauwelijks bekomen van de herfst en vallende bladeren, komt in rap tempo Sinterklaas voorbij en daarna de vraag wat te doen met Kerst. Een klein kunstboompje of het kerstboompje van vorig die het hele jaar in de tuin zijn best heeft gedaan. Als eenmaal de boom staat met lichtjes, dan voel het toch wel Kerstachtig. 
2. Kerstliedjes opzetten
Tijdens het optuigen van de kerstboom stem ik af op Sky-radio. Daar zijn kerstliedjes te horen. Hoe oubolliger, hoe leuker. Heerlijk meezingen met George Michael’s Last Christmas.
 
3. Kerstkaarten schrijven
Schrijven van kerstkaarten is niet mijn sterkste punt. Voor naaste familie probeer ik eigengemaakte kaarten te ontwerpen en te maken. Samen met het meezingen van kerstliedjes, kom ik zo langzamerhand in de kerststemming.
 
4. Kaarsen maken
Al enkele jaren maak ik kaarsen van restjes kaarsvet. Een leuke en productieve hobby.
 
5. Sneeuw !
Mijn ideale kerstmis moet eruit zien als een Kerstfoto: op de eerste kerstdag opstaan en verrast worden door een witte wereld. De tweede kerstdag mag ook nog wit zijn, maar daarna mag het warm water regenen.
Dit jaar kwam die witte wereld twee weken te vroeg. Het levert wel mooie plaatjes op: 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten